HemPartner - hemtjänst i Gävle

HemPartner är en godkänd utförare av hemtjänst (service, omvårdnad och aktiviteter) av Gävle kommun



HemPartner erbjuder hemtjänst i
BomHus, Brynäs, Centrum, hamrånge, Stigslund, Strömsbro/Hille och Sätra

Inriktning och profil
Vi gör skillnad i människors liv
HemPartner finns som ett naturligt komplement i din vardag för dig som behöver stöd, omsorg eller service men ändå vill bo kvar hemma. Vår värdegrund är vår kompass i vårt dagliga arbete med individens behov i centrum. Det innebär att utföra arbetet med högsta kvalitet, stor flexibilitet, kompetens och säkerhet. Förutom dessa självklarheter ser vi till att du får påverka din vardag.

Personalens utbildning och kompetens
Vår engagerande personal är vår viktigaste tillgång. Våra medarbetare är utbildade undersköterskor och vårdbiträden. Vi arbetar kontinuerligt med internutbildningar med bland annat kundbemötande och etik. En av styrkorna i företaget och i arbetsgrupperna är att vi som jobbar har olika kompetenser och erfarenheter.

Tilläggstjänster
Tilläggstjänster är tjänster som inte ingår i biståndsbeslut/maxtaxa utan som du själv kan välja att köpa och betala extra för. Vi erbjuder ledsagning, avlastning, inköp samt leverans av matlådor. Vi utför även hushållsnära tjänster (rutavdrag) i form av städ, fönsterputs, trädgårdsarbete, mindre reparationsarbeten, tvätt, strykning, mangling, inköp, promenad, matlagning och datorsupport.

När vi kommer hem till dig
Det är viktigt att du känner dig väl bemött av vår personal och att du som kund känner trygghet. Vår personal har namnskylt samt legitimation som kan uppvisas på begäran. När du väljer HemPartner som utförare av din hemtjänst börjar vi med att göra ett hembesök hos dig. I samband med hembesöket får du en kontaktman som får ett särskilt ansvar för dig och dina hemtjänstinsatser. Kontinuitet är viktigt för oss och vår målsättning är att du i första hand ska få din hjälp utförd av din kontaktman och medarbetare ur en mindre grupp. Vid hembesöket går vi igenom ditt biståndsbeslut och utifrån det skriver vi tillsammans en genomförandeplan som beskriver hur du vill ha din hemtjänst utförd.

Så kan du påverka din hemtjänst
Vår vision är Att visa människor möjligheter till ett rikare liv.
Dialog utifrån - Förstå mig rätt – metoden. För att du ska kunna ta ansvar för din hälsa, fatta beslut och vara delaktig i din vård och omsorg är det viktigt att du får information och kan tillgodogöra dig den. Då skapar vi bra möjligheter för ett gott samarbete. Förstå mig rätt är en metod där vi som vårdpersonal tar ansvar för att du förstår den information som vi vill ge kring vårt uppdrag och åtagande gentemot dig som kund.

Du som kund ska känna att du själv äger din livssituation. Förutom våra uppföljningsmöten är du alltid välkommen att höra av dig om du vill diskutera hur vi bättre kan hjälpa dig. Vi genomför även regelbundna kvalitetsmätningar i syfte att mäta hur nöjd du är.

Så här når du oss
När du blir kund hos oss får du ett direktnummer till din hemtjänstgrupp och verksamhetschef. Du är även välkommen att besöka oss på vårt kontor på Fältskärsleden 18 i Gävle, det är bemannat vardagar 8-16. Det går också bra att ringa på telefonnummer 026- 20012 eller maila till info@hempartner.se.

Synpunkter och klagomål.
Vårt varumärke vårdas genom att vi säkerställer att du som kund är nöjd. Värdegrunden är en beskrivning av hur vi vill uppfattas av våra kunder. Dina synpunkter är viktiga och hjälper oss förbättra och utveckla vårt arbete. Synpunkter och klagomål kan lämnas till alla våra medarbetare som sedan vidarebefordrar dem till verksamhetsansvarig.

Det kan även göras via e-post info@hempartner.se eller per telefon 026-120012.